|
Het is vr sep 10, 2010 9:19 pm
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Inspiratie door dit gedeelte van het form
| Auteur |
Bericht |
|
Aye
|
 Inspiratie door dit gedeelte van het form
 Ha, helemaal geïnspireerd door al die geweldige kostuums die hier gemaakt worden, en met die programma's van de televisie over kleding maken,ben ik aan de slag gegaan. Rokken zijn niet het probleem, maar het bovenstuk wel, omdat ik een maatje meer heb, en geen standaard model... 2 jaar geleden heb ik 2 rokjes gekocht, met de bedoeling om er 1 van te maken. De kleur bruin vond ik wel mooi. De rokjes lagen dus jaren in de kast, en vandaag heb ik er de schaar in gezet. Mijn top voor bij mijn rok begint vorm te krijgen! Heb een gedeelte van de rokjes gebruikt voor de armen, en een gedeelte voor de onder rand van mijn hes om hem langer te maken. Liever had ik het iets verder naar voren gekregen, maar daar was niet genoeg stof voor. (tjs, ben breed he..) En het staat niet eens lelijk! Ik vind de voorkant iets te laag, nou ja iets..veels te laag. Denk er over om er nu een kraag op te zetten of zo iets. Wanneer mijn dochter tijd heeft vraag ik aan haar of zij er foto`s van wilt maken, en het op de site wilt zetten, zodat ook jullie kunnen zien wat de vorderingen zijn van mijn outfit. Of ik dit ga dragen op ELF is nog de vraag.... Misschien een dag...
|
| za feb 06, 2010 7:49 pm |
|
 |
|
Dyron
Geregistreerd op: wo dec 30, 2009 6:22 pm Berichten: 99 Woonplaats: Emmen
|
 Re: Inspiratie door dit gedeelte van het form
Wat gaat het thema worden?
_________________ ]l[ .:°: ƒαитαѕy ℓαи∂ :°:. ]l[ A knight is not a knight without his sword.
|
| za feb 06, 2010 8:07 pm |
|
 |
|
Aye
|
Geen idee? Ben in mijn hoofd zo druk met verschillende dingen, zoals dat Steampunk, en zo.
Dit is echter meer victoriaans. Een hele wijde rok, strak bovenstukje..wat er op mijn hoofd komt geen idee, dat groeit aldoende. Ik heb al wel een hertengewei hier liggen, maar die is tamelijk zwaar..heb ik niet aan gedacht toen ik het kocht, en hemeltje...hoe maak ik dat vast. De hoofdkleur is bruin, door dat rokje is er nu ook een donker bruin gekomen, en de onderrok is ech... geel/goud? Dat heb ik ook in het bovenstukje/top zitten.
|
| za feb 06, 2010 8:27 pm |
|
 |
|
brigittatw
|
hai aye , ik weet niet waar je precies woon ,maar je ben altijd van harte welkom om eens een middagje bij mij tekomen zodat ik wat patroontjes voor je over kan tekenen voor wat lijfjes en ik zal dan uitleggen hoe te naaien e.d.
|
| za feb 06, 2010 10:27 pm |
|
 |
|
Aye
|
brigittatw schreef: hai aye , ik weet niet waar je precies woon ,maar je ben altijd van harte welkom om eens een middagje bij mij tekomen zodat ik wat patroontjes voor je over kan tekenen voor wat lijfjes en ik zal dan uitleggen hoe te naaien e.d. Hey Brigitta, wat lief! Het is juist jouw inspiratie jurk geweest die mij weer achter die naaimachine kreeg, om aan dat (mislukte) hes verder te gaan. Met die onderdelen van die rokjes er aan heb ik weer helemaal zin gekregen om verder te gaan... De onderrok is het zelfde als die van madame de Pompadour. Daar het je op fantastyval foto`s van gemaakt Ik woon in Dalfsen, dat ligt bij Zwolle in de buurt. Is dat in de buurt?
|
| zo feb 07, 2010 12:12 pm |
|
 |
|
brigittatw
|
Aye schreef: brigittatw schreef: hai aye , ik weet niet waar je precies woon ,maar je ben altijd van harte welkom om eens een middagje bij mij tekomen zodat ik wat patroontjes voor je over kan tekenen voor wat lijfjes en ik zal dan uitleggen hoe te naaien e.d. Hey Brigitta, wat lief! Het is juist jouw inspiratie jurk geweest die mij weer achter die naaimachine kreeg, om aan dat (mislukte) hes verder te gaan. Met die onderdelen van die rokjes er aan heb ik weer helemaal zin gekregen om verder te gaan... De onderrok is het zelfde als die van madame de Pompadour. Daar het je op fantastyval foto`s van gemaakt Ik woon in Dalfsen, dat ligt bij Zwolle in de buurt. Is dat in de buurt? ik woon in strijen/hoekschewaard 30 kilometer onder rotterdam . nee joh wij hebben jou op zondag gezien met fantasyval toen had je andere kleding aan .( ik liep met albert sieben mee , die grote mooie tovenaar uit roosendaal , jij heb daar nog even mee staan tepraten met ons erbij) als je jou maat doorgeef , kan ik altijd even wat patronen van bovenlijfjes uittekenen voor je en opsturen , ook geen probleem .
|
| zo feb 07, 2010 3:34 pm |
|
 |
|
Aye
|
Volgens mij komen onze maten aardig overeen!
Mijn dochter gaat straks foto`s maken, en die voor mij plaatsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie nog ideeën hebben.
|
| zo feb 07, 2010 5:14 pm |
|
 |
|
Aye
|
|
| di feb 09, 2010 12:34 am |
|
 |
|
Aye
|
 ...pff ging niet vanzelf, en ik moest het zelf van haar doen, maar hier staan ze dan: de foto`s van mijn jurk! Rok/Hes. De pop heeft maatje 34 ik ietsjes meer... Dat houd dus in dat ik mijn jasje niet dicht kan doen zoals hij op de pop zit. De mouwen en de achterkant van het jasje zijn dus van die twee rokjes gemaakt. de kraag heb ik zelf verzonnen, moet nog kijken hoe ik die er aan vast maak. Om het probleem van het dicht maken van het jasje te verhelpen dacht ik om er een hempje onder te maken van de stof van de onder jurk, en het jasje met een rijgveter in het goud te sluiten aan de voorkant. Heb in de stad bruine lage laarsje gezien met punten, denk dat ik die er onder ga kopen. Of ik moet schoenen gaan pimpen, zoals op het form ook al te zien is geweest. Heb ik nog nooit gedaan, dus dat zal een hele uitdaging worden. Nou, is het wat?
|
| di feb 09, 2010 12:40 am |
|
 |
|
112Klaasje
Geregistreerd op: ma jan 26, 2009 3:07 pm Berichten: 3190 Woonplaats: Bosrijk
|
dat is zeer zeker wat, dat is een meer dan mooi kostuum
_________________ ''en wat is daar het praktisch nut van?''
|
| di feb 09, 2010 12:42 am |
|
 |
|
Aye
|
 En dat voor een huis/tuin en keuken naaister.... Wat ik op mijn hoofd zet, nog geen idee Eerst maar dat hemdje maken, en die jas af. Net zoals wat er op mijn gezicht komt....
Laatst bijgewerkt door Aye op di feb 09, 2010 12:58 am, in het totaal 1 keer bewerkt
|
| di feb 09, 2010 12:47 am |
|
 |
|
brigittatw
|
je jurk ziet er al geweldig uit zo , mooie kleur ook . mag ik vragen waar je die hoepelrok hebt gekocht die ziet er ook erg mooi uit .
succes met je jurk.
|
| di feb 09, 2010 12:55 am |
|
 |
|
Aye
|
wilde je nog een berichtje sturen, maar dat is dus niet nodig. Ik heb de hoepel rok op Castlefest gekocht. Weet niet meer bij wie, maar ken het kraampje en de mensen er achter van gezicht wel. Eigenlijk zocht ik een zwarte hoepel rok met deze omvang, maar daar hadden ze er maar eentje van, en die was voor hen zelf. Hoop dat ze dit jaar er weer staan, en dat ze dan wel een zwarte voor mij hebben. Kan kijken of ik de bon nog kan vinden...
Yep..gevonden!Ik heb hem gekocht bij Skeletons in the closet. voor 50 euro!
|
| di feb 09, 2010 1:04 am |
|
 |
|
Elfster
Geregistreerd op: za feb 21, 2009 6:38 pm Berichten: 216 Woonplaats: Ossendrecht
|
Schitterend Aye !! Ontzettend mooie kleuren/stoffen ! En zo'n hele brede hoepeljurk, ik blijf het fantastisch vinden !
|
| di feb 09, 2010 6:47 pm |
|
 |
|
Niénor
|
Prachtig mooi zeg! Volgens mij valt het wel mee met dat maatje meer. Je hebt echt talent om kostuums te maken 
|
| wo feb 10, 2010 1:00 am |
|
 |
|